Pages

Thursday 2 January 2014

Dosa Di Facebook



 Fenomena Facebook

Kalau diikutkan semua urusan kita mesti ada kaitan dengan facebook.nak berniaga..nak meeting..nak hantar picture...nak tau perkembangan semasa..semua kat facebook..ia itulah kebaikan facebook..tapi
sedar tak sedar ia juga boleh membawa ke saham dosa..

Dosa-dosa commom di Facebook

1) Dedah aurat-..memang perempuan suka bergambar terdedah2 utk ditatap lelaki.
    Yang free hair dengan rambutnya.dengan pakai tudung dah labuh tapi buat muke comel2.,sehingga
     menarik perhatian ajnabi.Ia boleh mengundang zina mata..hati2

2) Maki-hamun/perli-memerli- selalu terbaca status maki-maki..facebook ni juga tempat orang nak bergaduh..Kata2 kesat dilemparkan..klau yang nak perli orang lain..update status memerli dengan harapan orang yang diperli  terbaca statusnya di news feed.hairan kan?nak cakap xpuasa hati..cakapla depan2.ini masalah orang cetek IQ.

  3) cerita benda peribadi. Hal2 privacy mcm family..-Kalau bab luahan perasaan pula tak nak pula mengadu pada Allah..Doa lah bukan update status!.

4) Riyak.
Ada juga yang upload picture gadjet2 terkini..beli barang mahal2..nak show off dengan kwn2..kononya dia tu up to trend..xperlu rasanya upload2 gitu.cukuplah pakai sahaja..

5) Masa
Facebook ni klau tidak dimanfaatkan utk kebaikan.makanya masa itu menjadi sia-sia.Jika online main comment2..like2..boleh bawa dosa kerana membazir masa. Masa itu amanah..membazir itu dosa!.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...